01 פברואר 2013

לעשות עיסקית ולנוח

אני רוצה להתוודות פהשחור על גבי לבן של בלוגשפעם בשבועיים אני מבריזה מהעבודה (מצטערת מיטל), סוגרת את הטלפון לשעתייםבוחרת לי מסעדה והולכת לאכול עיסקיתאוף.. זה ככ כיףאל תשאלו אותי למהיש משהו בקומבינציה הזובתימחור הזה שהופך את הארוחה הזו ליותר כיפיתלאכול באור שמשלנגוס בסטייק טוב ולשתות כוס יין אל מול אנשים  בדרך לעבודה שבוהים בך ברעבתנותתענוג.אפילו בחול ובטח בארץ הדרך שלי להנות ממסעדות יקרות זה לנסות את העיסקיות שלהם וככה להכיר את המטבח שלהם במחיר הגיוני.כתיתמול יםרפאל לכולן עיסקיות מצויינות ששוה לנסות.

אז הפעם הלכנו על משהו מעט יותר יקר   - המזללה - שהיא בעצם הוורסיה ה"לייט" יותר של כתית.
יש הרבה ויכוחים האם המזללה שווה את הביקור שבה ואני אומרת שלכל אחד שווה לנסות פעם אחת לפחות כדי להחליט. לפעמים היא יקרה מידי ולפעמים היא חווית זלילה ואלכוהול אולטימטיבית. עניין של אנרגיות.

זוללים ענני איקרא וקרואסון תוניסאי 
בנוהל הקבועהתיישבנו לנו  אל מול החלון (כן כןכדי לאכול מול פרצופם של האנשים), בשולחן מתוקתק מבחינת המראההזמנתי לי כוס יין לבן (לא כלול בעיסקיתוהתחלנו לאכול



אז מה זה כולל: העיסקית של המזללה כוללת לחם מחמצתחמאה ואיולי פלפלים ובחירה של אחת מהראשונותסלט קיסרסלט פטוש או איקרה מוקצפת ובחירה של עיקרית
שבעצם משלמים רק על העיקרית שתנוע בין 70 ל100 שקל
כמו כן ישנה עיסקית טעימה בטירוף שניסיתי בעבר ושווה כל שקלשתעלה לכם רק 57 שקלים תכלול מנת לחם ומנות מעט יותר קלילות כגוןפפרדלהשווארמת פרגיותמרק דגים ואת אחת המנות היותר מצויינות שאכלתי בחיי אבל גם החריפות - כריך בשר צלוי עם איולי דבשפלפלים מעושניםבצל בגרילביצה כבושה וצ'יפס מעושן..עינוג באמת עינוג.


הפעם הלכנו על העיסקיות היקרות יותרלראשונות בחרנו סלט פטוש עם עגבניותבצל אדוםשוםפטה וחתיכות לחם בגריל שספג מלא מיצי עגבניה ושמן זית  ואת האיקרה המוקצפת,שהייתה כמו ענן לבנבן שאישית יכולתי לשקוע בו.
אחרי שחיסלנו את הלחם המצויין ושלקנו את רוב היין כבר היינו מוכנות לעיקריותקרואסון חמאתי גדוש עד לעייפה במוח עגלטבחה של עגבניותפלפלים וחצילים מעושניםתפו”אלימונים כבושיםביצה קשה וכוסברה (73 שקל). העלה בי נשכחות מהסנדוויץ התוניסאי של ילדותילצערי הרכות המצויינת של הקרואסון דווקא לא ידעה לתת את הקריספיות הנדרשת למנה שעצמה הייתה מלאה בטעמים. פשוט לפעמים מנה שבנויה כולה מאותו המרקם או הרכות מאבדת קצת מכוחה.

המנה השניה הייתה נתח לבן קונפיפירהתירסכרוב צלוי בחמאהאגוזיםסלרי ברוטב ברביקיו קלאסי (87 שקל) והגיע אחרת לגמרי ממה שפינטזנולא לרעה כמו שפשוט אחרת3 נתחי בשר רכים וטעימים שכל המיצים עוד נשמרו בהם  עם מעט מידי  מהתוספות שהיו ככ טעימות שזה דרש עוד קצתהכרוב הצלויהתירס והאגוזים היו ככ טעימים שקצת התבאסנו שלא היו מהם יותר במנה.
התיאור של המנה יצר אצלנו ציפייה להרבה יותר עושר , בעיקר במראה ובתוספות.

קינוח גם כן לא כלול אבל ברור שלקחנו.

לסיכום - במזללה אפשר לחוות את היד  המוכשרת של אדוני המחירים סבירים פה ושם יש נפילות אבל בכללי העיסקית מעניינת, משחקת עם טעמים ומספקת עניין והצצה לעולם של מאיר אדוני




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה