02 פברואר 2013

חלון לים התיכון - קלאמטה


אני מתה על שישי אחהצ בתל אביב. יש משהו רגוע, סקסי ושלו פתאום שעוטף את העיר, הכל רגוע, כולם מחייכים, כולם בחוץ שותים קפה מתכוננים לארוחה עם ההורים ואני? אני מתכננת איך אני הולכת להתפנק עם הגברבר הנוכחי אל מול הים בבריזה של יפו העתיקה...



יש כמה מקומות בעיר הזו שכל כך מושלמים לשישי צהריים שפשוט חובה עליכם מידי פעם לקחת הפסקה מהשישי הקבוע שלכם, מהסידורים ומהורים ופשוט לפנק את עצמכם בקצת שלווה.
יפו ונמל תל אביב הם בהחלט חלק מהרשימה. אמנם מידי פעם הם עלולים להיות עמוסים אבל ישנם מקומות שעוד תמצאו בהם את השקט. - כיכר קדומים היא אחת מהם.
הכיכר הקסומה הזו עם ההיסטוריה המטורפת של ארץ ישראל, האבנים החלקלקלות האלו והלוק האירופאי - ערבי הזה בשילוב עם הבתים משולבי חלונות הכחולים פשוט מהווה נקודה קסומה שכל פעם שאני שם אני לא רוצה הללכת
יש במקום מלא תיירים וכל מיני פינות לאכול, חלקן נורמליות והרוב לא. אחת הטובות היא קלמאטה - פינת חמד תכולה - לבנה עם הנוף הכי יפה במדינה הזו שמבוססת על אוכל ים תיכוני עם דגש על יוון וקפריסין.
בואו נגיד שהעברתי שם  כמה לילות רווי אוזו וערק שאני לא זוכרת בכלל איך חזרתי הבייתה או מי החזיר אותי....
תמיד שמח שם, תמיד טעים. האלכוהול משובח צבעוני, האוכל חד, טרי, רענן וקולע והאנרגיה..האנרגיה פשוט נכונה.
סגול של כרוב, ירוק של פטרוזליה ודלורית צלויה והרבה אוזו

אז התיישבנו לנו אל מול החלון המטורף הזה, לקחנו 2 קוקטיילים האחד של ברנדי יווני מעורבב עם ליקר הדרים והשני של ג'ין עם ליקר היביסקוס ואשכולית אדומה - 39 שקל כ"א
ליד זה פתחנו לנו שולחן עמוס כל טוב והתחלנו לאכול, קרענו פיסות מלחם הזיתים החם והעמסנו עליו נתחים מענגים של מוסר עם קרם דלורית ,לבנה ושומשום (46) - אחת המנות הטובות שאכלתי. העמסנו במזלג ערימה גדושה של סביצ'ה מוסר ים בסגנון ערבי שהגיע בצבעים הזויים של סגול כרוב, ירוק פטרוזיליה ולבן של לבנה, מלא ברעננות של לימון ושמן זית כמו הסלטים הקצוצים טריים האלו שאנחנו מחסלים בשניה שיש להם טעם של ...בוקר חדש (40 שקל).
ניסינו גם "חוריאטיקי" שזה בעצם סלט יווני עם זוקיני, אגוזים וגבינת המאירי (37)  שדווקא פה התאכזבנו , אולי משהו במתיקות של האגוזים אולי התיאור של המנה מול התוצאה. זה לא הפריע לנו לעשות סיבוב נוסף של אוזו עם המלצר להעלאת רמת השכרות ולהמשיך לאכול!
השעה השלישית וממשיכים לאכול...

שלא תהיה אי הבנה, כל הסיפור של הראשונות לקח איזה שעתיים, הכל באיזי, קצת חירמונים, קצת להביט בנוף, ללגום בסבבה את הדרינק לנשנש איזה ביס.. באיזי של שישי צהריים..


פסטה קרועה ירוקה עם פירות ים (66 שקל) הייתה מנה שלא החלטנו לגביה. מצד אחד היא הייתה מאד טעימה, רוטב קליל, כמות נדיבה והפסטה טרייה ונגיסתית אבל היא הגיעה כמין גוש אחד דבוק ובעצם כל פעם היה צורך להפריד בין החתיכות של הפסטה. אסתטית זה היה מבאס
אבל הצלע ברוטב חמאה ומרווה עם פירה הסלק הסגול בוהק (70 שקל) היה מנצח, עסיסי ומלא בטעמים עם ארומה של מרווה. באיזשהו שלב פשוט החזקנו את הצלע ביד ומצצנו עד תום.
סגרנו בטארט חבושים פריך מלא בשקדים קלויים, עוד סיבוב אוזו עם המלצר ודידינו לנו לעבר המיטה
קלמטה - כיכר קדומים - מומלץ!!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה