05 מאי 2013

הגיע זמן הלבן




שבועות מתקרב בצעדי ענק ומביא איתו את עונת פסטיבלי היין. כבר לא קר בערב, אבל חום יולי-אוגוסט עם הלחות הדביקה שלו עדיין לא הגיע. בקיצור, זמן נפלא לצאת בערב, ללגום יינות וליהנות. שבועות מציין את תחילתו של ה"זמן הלבן". אולי בגלל מאכלי החלב והגבינות, אולי כי לובשים לבן בשבועות...  בפתחה של העונה החמה אני מרגישה צורך להחליף את האדומים הכבדים בלבנים קלילים וצוננים.

פסטיבל White, המתקיים זו השנה החמישית, מזמין אתכם לכוס יין עם בריזה נהדרת מן הים. הפסטיבל כולו מחווה ללבנים, לסמוקים ולמבעבעים. אירוע ראוי ביותר כיריית פתיחה לעונה הלבנה. מיטב היקבים והיבואנים ימזגו שם יופי של יינות. את הפסטיבל הזה מארגנים במסירות מרכז "איש הענבים" בשיתוף החברה לפיתוח תיירות בהרצליה ובחסות מגזין יין וגורמה. שווה גיחה מרעננת. מילה שלי. הפסטיבל יתקיים השבוע בימים רביעי וחמישי (8-9 במאי). לפרטים נוספים ורכישה מוקדמת של כרטיסים אתם מוזמנים לבקר באתר הפסטיבל.


אז נכון שהגיע הזמן הלבן, אבל אסור לשכוח שגם יין אדום הוא פרטנר נפלא למאכלי חלב וגבינות. אז לכל מי שעדיין מוקדם לו לבן, שעדיין מתרפק על הלילות הקרירים האחרונים או פשוט מעדיף אדומים, עונת הפסטיבלים מזמנת עוד אירועים מושקעים בהם יימזגו מגוון יינות נפלאים. פסטיבל ביכורי יין וגבינות הותיק, יתקיים לו גם השנה בגן האודיטוריום על הכרמל בחיפה. מקום מקסים, אירוע מקסים ואנשים מקסימים. הפסטיבל מתקיים זו שנה תשיעית בחיפה בניהולו המקצועי של אנדריי סווידאן מ"ספישל ריזרב". במסגרת הפסטיבל בנוסף לדוכני הגבינות והיין של היקבים השונים תתקיימנה גם הרצאות וסדנאות מקצועיות לכל מי שרוצים להעמיק ידע. מניסיוני, יהיה מרתק, אני מבטיחה לכם. הפסטיבל מתקיים בין התאריכים 7-9 למאי. לפרטים נוספים היכנסו לאתר בקישור כאן למעלה.

אם מתחשק לכם דווקא קצת דרומה מהמרכז, קיבוץ זיקים מזמין אתכם
לפסטיבל יין הקיבוצים, הנערך זו השנה השנייה. למעלה מעשרים יקבים גדולים וקטנים ימזגו את מיטב היינות כחלק מחווית שבועות מרנינה.

המבקרים באירוע יזכו לחוויה ייחודית ותרבותית של יינולוגיה, קולינאריה, שירי שבועות ושירי ארץ ישראל. בנוסף יתקיימו מופעי מחול בסימן שבועות, בביצועם של להקות המחול מהמועצות האזורית חוף אשקלון ושער הנגב. מתחם הפסטיבל יקושט באלמנטים אופייניים לחג השבועות ולקיבוץ: טרקטורים, מחרשות, כלים חקלאים שונים, חבילות קש ועוד. חווית שבועות כמו שרק בקיבוץ אפשר לחוות. 
'פסטיבל יין הקיבוצים' מתקיים השנה בסמוך לחג השבועות והאורחים יוכלו ליהנות ממגוון המאכלים המרכיבים את שולחן החג, ביניהם עשרות סוגי גבינות, מאפים, לחמים, פשטידות, עוגות ואפילו דוכן סושי.
במהלך הפסטיבל יוגרלו במתנה מקרר יין יוקרתי לאחסון 28 בקבוקים מתנת חברת 'פולירון' זיקים, וזוג בקבוקי יין מעוטרים בציורי-יד מתנת 'יקב דן', קיבוץ אור-הנר.
הפסטיבל יתקיים ביום חמישי, 9 במאי, בקיבוץ זיקים. כרטיסים בקופות או ברכישה מוקדמת באתר.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה