11 מאי 2013

כשלנגב חומוס זה לא מובן מאליו

מאת הלוחשת לקמחים

הקדמה קטנה ברשותכם...

אם  יש משהו קשה יותר מלגלות שיש לך צליאק ולא תוכל לעולם לדחוף את היד  לתוך חלה ולאכול אותה מהאמצע, לשבת על צלחת עוגיות בקפה השכונתי, או שלוש סופגניות של רולדין בחנוכה, הוא לגלות שיש  לך צליאק בגיל יחסית מאוחר, אחרי שכבר נחשפת לכל הטוב שעולם הג'אנק הקולינרי מציע. ולא שלא סבלתי קודם לכן, סבלתי. אני מושכת את האלרגיה (מחלה זה נשמע רע) הזו מגיל 16 בערך. אבחונים לא נכונים, התעלפויות, קריסת מערכות, כבד, לבלב, שחרור מהצבא בטענה מוטעית של אנורקסיה, אינפוזיות והשד יודע מה, הביאו לכך שרק בגיל המופלג 30 אוציא לחלוטין את הרעל (עבורי זה רעל) הנקרא גלוטן מהתפריט באופן סופי.
נכון, אולי לא ראו עליי.. אבל הייתי מכורה לבורקסים, לבצקי עלים, לפיצות נוטפות גבינה (הצליאק שלי גם פתח לי קצת רגישות למוצרי חלב), ללחמים בפאריז, לריח הזה של הקרואסון הטרי בבית קפה.
מאז שהחלה  תקופת הצנע נטולת הגלוטן אני מקדישה את חיי כדי למצוא תחליפים הולמים. יש המון תחליפים, אני מניחה שמושקעת בהם מחשבה עמוקה...אבל כמי שטעמה את הפרי האסור האמיתי, אני מזהה בקלות טעמי לוואי. 
והנה טיפ קטן לכל בעלי המסעדות: כשאתם משקיעים בלחם נטול גלוטן, תעשו טובה ותטעמו אותו בעצמכם. ישנם תחליפים רבים בעלי מרקם סופגנייתי, מתוק ותירסי, שמוציא את כל ההנאה מלחם. מנגד, אם אתם באמת רוצים לשמח צליאקים,  אולי תאפו לחם לבד?.
חלום  חיי הקולינרי כרגע הוא לקום בבוקר ולאכול טוסט בטעם של טוסט אמיתי בבית קפה, לקנות פיצה דקה דקה במחיר סביר ככה סתם ברחוב, לנגב חומוס אצל אבו משהו עם פיתה לא צמיגית, ולאכול את הבייגלה עם הזעתר בים. 
דברים שנראים ככ מובן מאליהם אה?...
אז אני פה כדי לספר לכם על המקומות שאפשר להנות בהם גם ללא גלוטן, עם פיתה נורמלית, פסטה אמיתית ופיצה קריספית כמעט כמו לכולם.

חומוס מאדאמס 

סוף סוף מנגבת חומוס כמו כולם (כמעט..)
צולם ביום חול ולפני ניגוב בפיתה ללא גלוטן
כן  חברים שלי, אתם לא מצליחים לתאר לעצמכם כמה כייף לנגב חומוס. אני יודעת, אתם בטח יושבים בבית ולא מבינים על מה המהומה...חלקכם (כמו אמא שלי למשל) יכולים אפילו לומר: אז תאכלי חומוס עם מזלג, עם צ'יפס או עם ביצה! מדוע דווקא לחם את חייבת?.
אז זהו, שאני לא הייתי חסידה כל כך גדולה של חומוס, עד שנלקחה ממני היכולת לנגב עם פיתה לוהטת צלחת של גרגרים עם פול וטחינה מלמעלה. 
אז חיפשתי וחיפשתי וככל שעברו השנים לאט לאט נכנסה התודעה של לחמים נטולי גלוטן  והנה אני מוצאת לי מקומות שממ שמכניסים את זה כחלק מהתפריט הקבוע!
מאדאמס, החומוסיה החדשה בשכונה שנמצאת בשינקין על פינת רחוב יצחק נפחא ושינקין היתה לרגע סוג של הבטחה עבורי. קודם כל, אני חייבת להוריד בפניהם את הכובע ולו רק על המחשבה להכניס פיתות ללא גלוטן לחומוסיה. רק בזכות העובדה שחשבתם על ציבור שלם שנמנע מטעמים אלו ואחרים מגלוטן, רק על כך מגיע לכם שאפו גדול!.
לגבי  החומוס עצמו, הוא מאד משיחתי ועמוס מידי בטחינה. אני חובבת חומוס גרגירי יותר. החמשוקה - חומוס שקשוקה לא ממש חזקה ואני מודה שהעדפתי את מנת החומוס והפול שהיתה עמוסה ובהחלט סתמה אותי לחלוטין, ללא צורך בפיתה. גם הפלאפלים שמותאמים גם עבורינו המוגבלים היו טעימים מאד.  
בואו נאמר שבשורה התחתונה לא נפלתי מהכסא והזלתי ריר. מדובר כפי שהגדיר חברי הטוב "חומוס לאשכנזים סבבה לגמרי". טעים, עם כל התוספות, אחלה שירות ובאמת לוקיישן מושלם לשבת עם חבר'ה. מצד שני, אם אתם מכנים את עצמכם כדוקטורים לחומוס- אולי זה לא המקום בשבילכם. וגם המחיר מעט יקר - 26 למנת חומוס.. קצת מוגזם.
אבל כגלוטניסטית,, תודה שחשבתם עלינו, תודה על הפיתה (שחוממה פעמיים, כדי שלא תהיה צמיגית), רק על כך ובכלל על השירות הנפלא שלכם מגיע לכם שאפו. כן, אני אחזור לנגב שם.

מדאמס
שנקיןרחוב יצחק נפחא 3, ליד גינת שנקין
שעות פתיחה: א'-ה'- 9:00-21:00, שישי- 9:00-16:00
טלפון: 03-5055344

תגובה 1:

  1. היי שמנמנים...,

    שמי נעה, אני מנהלת תחום, מתכונים וכתבות אוכל. באתר Picrest.co.il
    נשמח לשתף אותך באתר החדש שלנו. שם תוכל לעלות פוסטים כולל תמונה של כל מנה ומנה מהאתר שלך. ותקבל לינק לכתבה או למתכון.
    ההרשמה לאתר והעלאת התמונות הנה בחינם.
    המטרה היא, ליצור טראפיק ייחודי וממוקד לאתרי אוכל ומתכונים עם צילומי אוכל מיוחדים (ארט).
    כל המתכונים, כל הבלוגרים וכל כתבות האוכל במקום אחד!
    נשמח לארח אותך אצלנו באתר..

    בברכה,
    נעה, מנהלת תחום מתכונים וכתבות אוכל. באתר Picrest.co.il

    השבמחק