09 יוני 2013

קפה ועוגיה?

מאת : טליה לוין "הלוחשת לקמחים"
בימים האחרונים עקב תיקון מעליות מסיבי וקדיחות אין סוף בבניין בו אני גרה, אני נאלצת לקחת את המחשב הנייד ולשים את פעמיי לבית הקפה השכונתי כדי לעבוד. לפני כחודשיים עברתי דירה לאזור הצפון הישן של תל אביב, וכצליאקית שזקוקה למנת עוגיות ונשנוש קטן ליד כל קפה, לא מצאתי בשכונה החדשה קפה אשר עונה על הצורך הבלתי נשלט של גרגרנית שכמותי.
מסעדות המוכרות מנות ללא גלוטן אפשר למצוא בתל אביב ומחוצה לה די בשפע, הבעיה מתחילה כשבחורה כמוני מגיעה לבית קפה ולא מתחשק לה לנשנש סלט עצום, או סלט קטן עם טחינה כשכולן מתענגות על קרואסון שוקולד.
בתחינה ובדמעות אני רוצה לפנות דרך מדור זה לבעלי בתי הקפה ולדבר ללב שלכם. אנא עשו מאמץ לדאוג לנשנוש קל עבור חולי הצליאק (שהם רבים בימינו), בין אם בעוגיות נטולות גלוטן, לחמניות שמאפשרות הזמנת כריך לארוחת הבוקר, או קינוח אופציונאלי. בכך אגב תוכלו למנוע לא רק ממני, אלא מרבים כמותי את "הבושה" או אי הנעימות הכרוכה בהוצאת שקית ניילון עם עוגיות מיוחדות שהבאת מהבית...

קחו דוגמא מקפה גרג...

וכמובן לפרגן לאלו שכן
אבל אני לא נמצאת כאן רק כדי להתלונן ולהתחנן, אלא גם להמליץ...  אם כן, מסתבר שבמתחם בזל ישנם שני בתי קפה שדואגים במודע או שלא במודע גם לנו הצליאקים, וכן לכל מי שנמנע מגלוטן עם "עוגיות גרעינים", כך הם קוראים להם בקפה "לולו", ובקפה "אשתור" אפשר פשוט לבקש "עוגיות ללא גלוטן".

המחירים לצלחת עוגיות ללא גלוטן זהים למחירי צלוחית עוגיות החמאה והם נעים בסביבות ה 12-16 ₪ לצלחת עם 5-6 עוגיות טעימות מאד שמלוות את שתי כוסות הקפה שאני שותה ברצף על הבוקר. אגב, ברשתות כגון ארומה, וקפה גרג כבר ניתן למצוא מבחר עוגיות ללא גלוטן, אם כי קרה שנכנסתי מספר פעמים לסניפי ארומה ת"א ולא חודשה באופן קבוע אספקת הלחמניות\ עוגיות ללא גלוטן וחבל.

"לולו"- אלקלעי 5 מתחם בזל תל אביב
"אשתור"- בזל 37 תל אביב. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה