12 יוני 2013

התרנגול שלי הוא כחול וטבעוני

ערב טבעוני בתרנגול הכחול
אסי גל

המרפסת של התרנגול הכחול. בערב הטבעוני הייתה מלאה.

הביקורת הזאת הולכת להיות קצרה יחסית כי אין ממש סיבה שאעבור על המנות שאכלתי בתרנגול הכחול בערב הטבעוני שהתרחש ב20.5. זאת משום שבערב הקרוב שיהיה ב18.6 לא בטוח שיהיו אותן מנות.  

טוב נו, אולי כמה, אבל שאול בן אדרת, השף, לא סגור על זה. הרעיון של טבעוני די חדש לו והוא נהנה לשחק עם דברים. מה שאני יכול לומר זה שהוא משחק ממש טוב. לא תמיד, יש כמה נפילות, אבל בכללי אכלנו כמה יצירות מעניינות ביותר.
לפני שהגענו יש להודות שחששתי. קימל, מסעדתו הראשונה של בן אדרת, לא ממש ידידותית לצמחונים, והמנות שאכלתי שם כצימחוני היו לא מממש מרגשות. בת זוגי, לעומת זאת, לא חששה כלל היות שבעיניה אוכלות הבשר, קימל היא עלא-כיפק.

טבעוני לעם

התרנגול הכחול היא מסעדה ענקית השוכנת במרומי מגדל ג'י באיזור המעושרים. למרות זאת, בערב שהיינו היו אנשים מכל מגוון הרמות הכלכליות. ערב טבעוני של שף הוא משהו שבהחלט מושך אנשים. לפי בן אדרת בכלל לא כולם טבעונים, פשוט יש הרבה אנשים שמחפשים בריאות. אם כי, לא בטוח שכל מה שבן אדרת מגיש, על אף היותו טבעוני, הוא בריא. למשל הלזניה חצילים,בצלים, חצילים וכרישה שהייתה טעימה לאללה אבל מעט שמנונית מה שעשה אותה קצת כבדה. פטוצ'יני ברוטב ירקות היה שמנוני אף הוא ופה כבר השמנוניות כבר פגעה בטעם. לעומת זאת ריזוטו פטריות על בסיס חלב קוקוס התגלה כמנה קלילה ומצוינת למרות הויתור על החמאה והגבינות שמעשירות את המנה ואולי בגלל זה המנה הפכה להיות קלילה. מנה נפלאה אחרת הייתה ניוקי סולת ואגוזים במרק סלק חמוץ. המרק צומצם לכדי רוטב והשתלב מעולה עם הניוקי לאחת המנות המקוריות והטעימות שהחך הטבעוני שלי טעם. בצל ממולא באורז היה מתקתק וטעים וגם תוספת צד של אורז בר הייתה עשויה לעילא. קציצות כרישה ותרד לעומת זאת, היו בסדר, לא יותר.
מנה טבעונית בתרנגול הכחול. יש גם דברים שנראים הרבה פחות טבעוניים ובכל זאת טבעוניים לגמרי. צילום:דניאל לילה

לקינוח סיימנו עם טפיוקה טעימה ועשירה בפירות. הבשרנית, שכל הזמן, (כמו בנות רבות משום מה), טוענת שהיא חתול, בהחלט גירגרה מהנאה. ולא דבר קל הוא לבחורה שאוכלת בשר כפעמיים ביום, וגם זה רק כי בייקון לארוחת בוקר אינו מצוי במחוזותינו.

כל המנות עולות בין 30-75 שקלים והכי מומלץ לקחת כמה ולחלוקהערב הבא, כאמור, יתרחש ב18 לחודש ואני ממש ממליץ ללכת ולנסות אותו.חובה עליי, מבחינה מוסרית, לציין שבן אדרת אירח אותנו ולכן טעמנו כל כך הרבה דברים, יותר מכפי שכתבתי כאן. אבל תצטרכו להאמין לי שהמילים הטובות נכתבות כי מגיע, לא כי בן אדרת אחלה בנאדם. והוא באמת אחלה בנאדם שמכין אחלה אוכל טבעוני

נ.ב בכלל לא חובה עליי לדווח שהייתי אורח. סתם השתלב לי טוב בכתבה.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה