25 אפריל 2013

בר היין השווה בעיר. הגולן זה כאן?


ושוב עברו שנתיים. ושוב זה קורה. בר היין השווה בעיר נפתח לו למשך שבוע ימים. כי באיזה עוד בר יש כזאת בריזה? כאלה שקיעות? כזאת מוזיקה? יקב רמת הגולן, הסמן הימני של תעשיית היין הישראלית המשובחת, וחלוץ יינות האיכות הישראליים, מציין 30 שנה להקמתו, וזו בהחלט סיבה למסיבה. פעם נוספת מוכיחים החברים מהגולן כי לא רק יין טוב הם יודעים לעשות אלא גם להפיק את המסיבה הכי טובה בעיר.

הגענו לשם בין ערביים, השמש עדיין לא באמת שקעה, בריזה נעימה כזו מלטפת, בדיוק הזמן הנכון בשנה. החום והלחות הנוראים של הקיץ עדיין לא כאן. פשוט נעים (אבל אל תטעו, צריך סוודר). תתכוננו. הרבה יין יש שם. על הרציף, למרגלות המנוף העברי הראשון, בנמל העברי הראשון, הוקם לו מתחם מופלא של שולחנות וכסאות, בר של גבינות נהדרות ו-6 ברים שמציעים טעימות מהסדרות השונות של היקב - יינות מתיישנים, יינות נדירים, יינות ליום יום ויינות לאירועים מיוחדים.
אדום, לבן או מבעבע. יבש, חצי יבש או קינוח. לא חשוב מה הסגנון המועדף עליכם, תמצאו שם משהו לשתות. מאחר והיצע היינות כל כך רחב, אני מציעה כדי לא להתבלבל לחשוב רגע ולתכנן. לכל בר יין יש קונספט אחר, סדרות יין שונות והפתעות בשבילכם. תתעמקו, תחליטו ואז לכו על זה. אפשר לקנות פלייט של טעימות. אפשר גם לקנות כוס יין. הכניסה לאירוע היא חופשית, אבל הטעימות בתשלום. שלא תגידו שלא אמרנו.



לאורך השבוע, מתקיימות סדנאות במחיר שווה לכל כיס לכל מי שרוצה להעמיק ידע וללמוד עוד על טעימת יין ועל העשייה ביקב לאורך 30 שנותיו. אם זה מדבר אליכם, הקדימו להירשם. מספר המקומות בכל סדנא מוגבל!

הבר הראשון מוקדש, איך לא, לסדרת הר חרמון. שם הכל התחיל.   הר חרמון הוא האייקון, אולי היין המוכר ביותר לציבור הרחב והמזוהה מכולם עם היקב. היסטורית, התווית של הר חרמון לבן
ואדום היתה התווית של סדרת YARDEN. סוף סוף, היינות
האלה שהם לחלוטין אלופי ה"תמורה לכסף" מקבלים סדרה
משלהם, תווית משלהם ומצטרף אליהם אח חדש - הר חרמון
אינדיגו, יין מקסים בצבע סגול-ארגמן עמוק המזכיר לנו שבבלנד
המקסים הזה יש סירה.

מזה מספר שנים נושאות תוויות הר חרמון כתב ברייל. זו מסורת
של אחריות חברתית שהיקב החל בה וממשיך לשמר אותה גם
בתוויות החדשות. ברוח העשייה החברתית הזו, כל ההכנסות
מבר הטעימות "הר חרמון - קפיצה קטנה לפסגה" יועברו למרכז
"נא לגעת", המקדם ותומך באוכלוסיית החירשים והעוורים בישראל.

הר חרמון הוא מקום טוב להתחיל בו, אבל חלילה לכם מלעצור שם. מחכים לכם עוד חמישה
ברים מרתקים שכל אחד מהם מציע טעימה קצת שונה: זנים ייחודיים בראי מקומי, טעימות אורך, יינות כרם יחידני, מבעבעים ויינות קינוח.

אז תנו קפיצה, אולי אפילו יותר מאחת. תלגמו, תלמדו, תהנו ותתענגו על שילוב מנצח של אושר בכוס אל מול שקיעה נפלאה ובריזת ערב נעימה.

"בר מארץ היין" יחכה לכם כל ערב בנמל תל אביב עד ה-30 באפריל (למעט ביום שישי בערב, אז הבר סגור). לחיים!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה