21 יולי 2013

אחד שלא ואחד שכן- שתי ביקורות צמחוניות מהירות

אושן אבא אבן 5 הרצליה


 זה האחד שלא.  
למסעדת אושן היה פעם כבוד, לפחות ככה אני זוכר. מקום קטן יחסית בהרצליה פיתוח, שכמעט תמיד היה מלא.לאחרונה הם עברו למקום גדול יותר ויפה פחות ברחוב אבא אבן, 500 מטר מהמיקום הקודם ולפחות בעסקית שאני דגמתי, איבדו את זה.
כצימחוני זכרתי שפעם היה להם מוקפץ לא רע. היום יש פסטה ברוטב עגבניות, ושני סלטים. למנה ראשונה לקחתי מרק עגבניות שהיה בסדר. שום טעם מיוחד, אבל עובר. מעט אורז שצף בתוכו לא הוסיף לו דבר. לעיקרית הלכתי על סלט פאטוש. קיבלתי המון חסה, מעט עגבניות וקרוטונים במקום הפיתה הקרועה האהובה בסלט. הרוטב היה המון גבינה מלוחה שמוימה לכדי רוטב. בסך הכל נוצר השילוב הכמעט בלתי אפשרי של מלוח ותפל וניראות שיכולה לעורר תיאבון אצל חיית משק כלשהי אבל לא אצלי. לא משהו לחזור אליו. קצת עושר בירקות היה עושה פה פלאים


                            סלט פאטוש. קצת נראה כמו תקרובת לחיית משק כלשהיא
אגב, גם הסועדים הבשרניים התבאסו. סלט בורגול עם שרימפס למנה ראשונה כללה כשלושה שרימפסים והמון בורגול לא מרגש, מנה של ניוקי בשרימפס הייתה בסדר אבל ההמבורגרים שנדגמו היו תפלים ואחד מהם אף הוחזר למטבח. צ'יקן קארי שהגיע במקומו דווקא עבר בסדר גמור.
מחיר לעסקית הצמחונית-59 שקלים לראשונה,עיקרית ותה קר המוכן במקום.

קפה נואר 
האחד שכן.  
אין הרבה אופציות צמחוניות בקפה נואר, ובעיקרית אפילו פחות. ובכל זאת בא לי לפרגן על מה שיש כי הוא טוב, ניוקי עם פטריות ואפונת גינה ברוטב שמנת, פרמז'ן ועלי מרווה היה תענוג גדול. ניוקי רך רך שמוכן במקום, רוטב מצוין שעלי המרווה נותנים בו זץ חמצמץ מלוח שמפתיע מדי פעם. תענוג. אולי הניוקי הטוב בעיר. הנה מקום שהייתי שמח אם היה מאמץ את הקטע של "מיטלס מנדיי", או רק מוציא מדי פעם איזה מנה צמחונית נוספת. 62 שקלים למנה אמנם מרחיקים אותי מלהגיע הנה כל פעם שאהיה רעב, אבל כשיהיו ספיישלים צמחוניים אשים מזומנים כדי לדגום אותם. אגב, השותפה הבשרנית שלקחה שניצל נהנתה ממנו מאוד. כרגיל.
אחד העם 43, תל אביב

                                       שכחתי לצלם הניוקי, אז הנה שלושה כלבים שנראים רכים לפחות כמו הניוקי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה