23 מרץ 2013

הקולינרית, המפונקת והצליאקית יוצאות לטייל בגלבוע - רשמים

בוקר טוב! בוקר אור.
אז נכון זה קצת ארוך אבל יש פה טיול כיפי של יומיים מנוקד בירוק, פריחה, טיול אופניים, קטיף עצמי והרבה אוכל ויין. יאללה לארוז תרמיל ולצאת!

עצירה 1 טבעון קפה לואיז ומישי השוקלטייר

אנחנו כבר שעה על הכביש, שלוש בנות, פטפוטים ללא הרף ואנחנו מבינות שאם לא נעצור לקפה ומזון ועכשיו העניין יסתיים ברע. טבעון הייתה בחירה טבעית כי ניחשנו שנמצא משהו נורמלי שם אבל די הופתענו. בעיקרון טבעון נראית קצת נטושה ולא הכי מעוררת חשקים אבל אם מחפשים מוצאים בה פינות חמד. אנחנו מצאנו את "קפה לואיז".
עכשיו,  אני מודה שלא פעם אני מתאכזבת מרמת הביצוע מבחינת אוכל מחוץ לתא כי משהו רפוף יותר ופחות מוקפד מבחינת איכות חומרי הגלם או הביצוע . אולי זה האוכלוסיה הרגועה יותר או האוויר הנקי אבל זה קורה והרבה.
כשהתיישבנו בקפה לואיז הופתענו מהתפריט העשיר, מהשפע במנות, מהתיחכום ומהצבעוניות. יש בתפריט  דגש עז על צמחוני וטבעוני. בהחלט לא נופל משום בית קפה תל אביבי. טעמנו בוקר עם  ביצי ביצים עלומות בקן קדאיף במילוי תרדקיבלנו גם מגש גדוש במיני מטעמיםסלט קינואה וגזר מתובל בחמוציותממרח שום מ-ד-ה-י-ם, גבינת פטה עיזים, לבנה, טחינה ירוקה, ממרח עגבניות , ממרח טופו, כדורי מוצרלה עם שרי ופסטו , ריקוטה פרסקה , . וואו! המון! הצליאקית אפילו קיבלה לחמניה מיוחדת בעוד אני נישנשתי מהן והתפנקתי על מאפה הבית ה-בריאקס. מין מאפה מלוח פריך ומתובל במילוי גבינות צאן ובקר. בבוקר הטבעונית מקבלים 2 קציצות מלאות כל טוב ולצד כל זה ישנם משקאות של ירקות ופירות שנסחטים במקום ולשבת באמצע טבעון על מיץ סלרי ותפוח טריים זה לא סתם משהו. בכלל המקום משדר בריאות וטבע. מושלם לטיול שמנקה את הנשמה. מתאים לילדים וטעים מאד.

ממלכה של שוקולד

ממש צמוד לקפה לואיז אתם חייבים אבל חייבים לעבור אצל מישי השוקולייטר. אושיה וותיקה בתחום השוקולדי הרבה לפני מקס ברנר. המקום שלו זה ממש עמי ותמי ואיך שנכנסים מקבלים מכת ריח מטורפת. הוא מקסים וחייכן ויענה על כל שאלה שרק תרצו. הכל נעשה במקום והשפע הוא עצום. מישי גם עורך סדנאות במקוםלאתר של מישי
אלכסנדר זיד 1 טבעון

עצירה 2  - "קטופותי"

כדי להוריד את האוכל המשכנו לכיוון בית לחם הגלילית לפינת חמד ששמענו רבות עליה - “קטופותי" חלקת אדמה מלאת ירקות ופירות המיועדת לקטיפה עצמית. את המקום מנהל רמי, מושבניק גינגי חייכן שכל רצונו הוא להזכיר לאנשים מאיפה מגיע האוכל שלהם וכמה ירקות טעימים כשהם באים היישר מהאדמה ולא מהמקרר. לוקחים סלסלה ומתחילים להסתובבכשבדרך גם רמי וגם אבא שלו עוזרים לקטוף, מסבירים מה זה כל דבר, מרביצים קצת היסטוריה וחלקאות ובעיקר מספקים חוויה מדהימה של טבע ושורשים. אתם לא מבינים איזו אנרגיה המקום הזה נותן. האדמה הלחה, הריח, היכולת לקטוף אפונה  ולכרסם במקום הטעם.. אחח הטעם המושלם של פרי או ירק כשמוציאים אותו מהאדמה. חובה על כל הורה וילד לנסות ויש גם עיזים שאפשר להאכיל. העלות: 25 כניסה ו-20 שקל על סלסלה של 8 קילו. שווה כל שקל
כנסו לאתרwww.ktofoti.co.il/ או חייגו 0545507480. לא תתחרטו

עצירה 3 – חוות הדרך תבלינים

מלאות אוצרות המשכנו לסיבוב תבלינים וטעמי ב"חוות הדרך תבלינים" שצמודה לקטופותי. שאפנו מלוא הריאות ריחות משכרים של חליטות פרי, תבלינים מכל העולם שנכתשו זה עתה, תערובות לאורז בשלל סגנונות, צמחי מרפא,תערובות לגבינה, גילינו שיש בהרט לבנוני, טוניסאי ולא רק עיראקי, לעסנו מקל ליקריש, נישנשנו פירות יבשים ותערובות גרנולה ופשוט נהננו. המקום  עורך סדנאות לילדים ולמבוגרים. בפסח יש שם פסטיבל חושים מדהים שכל מטרתו היא לעורר את כל החושים. מלא פעילויות לכולם, מכינים מרציפן,מגלים מאות תבלינים, איך עושים סבון ועוד ועוד . הכל נמצא באתר.
עצירה מושלמת לטיול משפחתי וחוויה מובטחת עם ככ הרבה ערך מוסף בצידה בעיקר אחרי קטופותי

עצירה 4 צימר אשכוליות ומסעדת בלה

ישנו בצימר אשכוליות המנוהל ע"י אסתר ויורם ותיקי המקום וותיקי גיל שמנהלים לבדם 5 צימרים עטופים בעצי אשכוליות. הצימר עצמו מאובזר יש בו ג'קוזי ומטבח בסיסי. עם מיטה נוחה וטלוויזיה. אל תצפו לצימר 5 כוכבים אבל הוא נותן מענה במחיר סביר של 700 לסופשארוחת הבוקר היא פשוטה ביותר שכוללת בייסיק כמו קוטג, צהובה וירקות לחיתוך עצמי. חביתה, לחם ומשהו מתוק יגיעו אליכם בבוקר. יש אשכוליות מתוקות שתוכלו לסחוט לכם בבוקר, מקום לפיקניק או "על האש" ומלא שקט. יורם בדרך כלל מטפס על איזה עץ או מטפל במשק למרות גילו המתקדם ותמיד יש בו חיוך ומענה.
יורם: 054-4833171

איטלקי לארוחת ערב - מסעדת בלה
במרחק 5 דקות הליכה ממש בתחילת היישוב ממוקמת מסעדת בלה. פנינה איטלקית ממש מרשימה שמתמחית בפסטות טריות ופינוקים איטלקיים ברמה מאד גבוהה שעושה הכל במקום ומנוהלת עי השף עידן ליפשיץ.  פתחנו יין מצויין שהומלץ לנו, טעמנו ארטישוק מעולה על הפלנצה, סרדינים כבושים בייתים, ניוקי ערמונים אמיתי עם כמהין ומרווה, ספריבס בוויסקי מעושן ופילה דניס על צזיקי וזיתים שחורים וקינחנו בצלחת טראפלים מענגים.
האוכל משובח! האיכות גבוהה,מבחר היינות מצויין, השירות מתוקתק והמנות סבירות בתימחור ואכות. האווירה גם רומנטית וגם מתאימה לארוחה משפחתית. ושוב. תענוג לראות איכות מוקפדת גם מחוץ לעיר זה לא דבר שמובן מאליו.
בכניסה לישוב: 057-941492

עצירה 5 - משתכרים בבית מרזח

זה הגאוני בטיול הזה - הכל ככ קרוב! כי שוב, ממש מרחק 4 דקות מ"בלה", באיזור התעשיה ברמת ישי  ישנו פאב "המרזח"  - מוסד וותיק שכולם מגיעים אליו ומהווה את ה-מקום לדרינקים ונישנושים לשעות הקטנות של הלילה. המקום מפוצץ במלא אנשים מכל הגילאים, מותר לעשן שם אז קחו בחשבון שבעות המאוחרות כבר די מעושן. יש שם שלל של נישנושי בר טעימים שעוד הצלחנו לדחוף אחרי ארוחת הערב אבך מה שבאמת מצויין שם זה מגוון הבירות הישראליות מהחבית ומגוון עצום של ויסקי וקוניאקים מכל העולם. די הופתעתי  כי זה יותר מתאים לבר תל אביבי אבל בהחלט תוכלו להנות שם ממותגים נדירים במחירים שפויים.

עצירה 6 – בוקר טוב על האופניים

מלאות אנרגיה אחרי הקפה של הבוקר והחביתה עם הקוטג, הבטחנו לעצמינו טיול אופניים. הלכנו ל"אופק בשטח בצומת אלונים”, שכרנו אופניים עם כל הציוד הנדרש במחיר מדהים של 60 שקל לכל היום והתחלנו לטייל בנוף המטורף של שמורת אלוני אבא. וואו! איזה תענוג. האוויר הנקי, הירוק והפריחה יכולים להמם גם את הציני מביננו. זה אמנם לא הכי קל אבל נוסעים בקצב כיפי ומגלים עולם אחר מחוץ לשמשת המכונית. סיימון הבעלים  זמין לכל שטות ונתן לנו מפות מסומנות עם כל ההדרכה בעולם. כמובן שבתשלום מעט יותר גדול אפשר לקבל הדרכה צמודה וסיפורי  היסטוריה. גם אם נתקעים  סיימון מגיע לכל מקום לקחת את האופניים ולעזור. היכולת הזו לראות עולם בצורה הזו תהפוך לכם את הטיול חוויה אחרת לגמרי והרבה יותר מגבשת.
כנסו לאתר או צרו קשר 04-9833987

עצירה 8  - פיקניק!!

ביקנעם ישנה אישה מוכשרת בשם ענבל דר שמכינה סלי פיקניק (בהזמנה מראש) מלאים בכל טוב שאותם לוקחים לאן שרוצים ומתפנקים. כששמענו על זה התקשרנו אליה והזמנו לנו אחד לשלושתינו וגילינו פינוק אחר לגמרי. לא רק לזוגות.   גם חברות או משפחה. קיבלנו סלסלה ענקית שנשארת אצלנו! עם קישים טריים, סלט חתוך טרי, אנטיפסטי עשיר, לימונדה טריה, עוגיות בייתיות, ממרחים, 2 לחמים רכים והכל ב- 270 שקל ואפשר גם יין. לקחנו לנו את מרכולתינו ונסענו לנו מאושרות עד הגג לגן הלאומי של בית שערים, התיישבנו לנו על הדשא בין פריחת הכלניות לרקפות ועשינו לנו ארוחת שחיתות משובחת.

עצירה 9  - הגן הלאומי של בית שערים - חובה!

אחד המקומות המעניינים יותר בטיול. לא רק לילדים . המקום עשיר בסיפורים וגדוש בירקו ופריחה. אפשר לעשות שם הכל!!חשיפת בית הקברות של בית שערים היא אחת התגליות המרתקות בארכיאולוגיה של ארץ ישראל. בחפירות התגלו יותר מ-30 מערכות קבורה תת-קרקעיות, מהמפוארות בישראל.כנסו לגן הלאומי של בית שעריםקחו הדרכה יש גם מתנדבים וגם מדריכים וצאו לכם לשיטוט בין מערות קבורה , סרקופגים עצומים, עיטורים וסיפורים. המקום מלא בחוויות ובארועים לכל המשפחה ולחבר'ה. בפסח מתקיים כמו כל שנה מופע מדהים של כלייזמרים בתוך המערות יחד עם סיורי לילה מיוחדים לפסח. אתם לא תתחרטו. כמו כן יש שם גן לאומי ירוק ומקסים שניתן לנוח בו ולעשות פיקניק.
04-9831643

עצירה 10 – פיאנו פיאנו

בדרך לתל אביב עוצרים בקניון  G. ולמה? כי הוא נוח וכי גילינו מסעדה חביבה שמספקת במחירים זולים מזון ובשפע. מעולה לעצירה משפחתית או לרעבים במיוחד. התפריט עצום ומלא בהכל מפיצות דקות מלאות בכל טוב, פסטות טריות עם בקר, דרך סלטים עשירים, קינוחים מושחתים ומלא אנטיפסטי . אי אפשר שלא לשבוע. יש חניה, יש קפה, יש שופינג. בקיצור, מתחילים להתרגל לעיר שוב. מתחם G סנטר, יקנעם