11 מרץ 2013

קרואסון ברי בבוקר ושווארמה בערב – כשהעולם אומר לך לא לצאת מהבית - חלק ראשון



מתה על הימים האלו שכלום לא מסתדר...מסוג הימים שהעולם בעצם אומר לך "שחררי.. פשוט תשארי בבית, קחי את הגלידה מהמקפיא שתחובה שם ממש עמוק, שבי מול הטלוויזיה ואל תצאי. מחר הכל יהיה בסדר.” כמובן שאת הימים האלו אני מגלה אחרי שכבר יצאתי והכל מתחיל להתהפך.אולי הייתי צריכה לנחש כבר בבוקר כשפתחתי את הארון וקופסה מלאה בסוכריות m&m ששמרתי לחשקים קטנים נפלה עלי ונשפכה היישר לכיור גוררת אחריה בקבוק שמן וקופסת טחינה לכדי עיסה חומה מנוקדת בצבעוניות של שוקולד. אולי זה שגיליתי שאין לי אוויר באופניים בעודי מדוושת בלחץ כדי לא לאחר לפגישה, אולי זה שהתיק נפתח לי באמצע הדיווש והתפזר לכל עבר ומצאתי את עצמי אוספת בקללות לא חרישיות, טמפונים , פתקים, חטיפי אנרגיה, סיכות ביטחון אולר (למה יש לי אולר לכל הרוחות) מבטיחה לעצמי בפעם המליון לסדר את התיק. אולי כל אלו היו צריכים להזהיר אותי פשוט להישאר בבית. אבל לא.  ואני המשכתי לכיוון פגישת העבודה, מדוושת במרץ על גלגלים נטולי אוויר, תלתלים דבוקים לי לפרצוף, עם תיק חצי פתוח ומחשבות על החתולים שלי שבטח בשניות האלו מסתובבים להם בהנאה בעיסה הדביקה החומה שהשארתי במטבח.


מי הזיז את הגבינה שלי? אה.. הנה היא

די ברור שהפגישה לא הייתה מהטובות ונגמרה די מהר ואני מצאתי את עצמי באמצע דיזינגוף ארלוזורוב, עייפה, מותשת ורעבה, כשבקיבתי רק אספרסו. לימיני ה"נולה" שהמתיקות שלה באה לי פחות טוב עכשיו לשמאלי עוד כל מיני בתי קפה רועשיםואני באמצע תקועה שם אובדת עצות.
אז דידיתי לכיוון ה"נולה" וגיליתי ממש לידה, קצת נחבאת , ממלכת גבינות ומעדנים מבית “באשר”, אבל יותר אירופאית ואינטימית שפשוט קראה לי לבוא. נשבעת. אז הלכתי.

גושי חמאה צהובים..וקרואסון עם ברי

אוייש תקשיבו.. המקום הזה כ"כ שונה מהגירסה הירושלמית שאני מכירה. פה לא תמצאו את אווירת השוק אלא יותר פינה אירופאית צבעונית עמוסה בשלל מטעמים וקצת שאנסונים ברקע.. בדיוק מה שאני צריכה ולא רק אני.
הסתובבתי לי קצת בין גושי חמאה צהובים, גבינות עובש עטופות אחת אחת, כיכרות לחם ומיני מעדנים מכל העולם, טעמתי לי קצת עיזים הולנדית, צרפתיות ריחניות, ומיני גבינות שאת שמן מעולם לא שמעתי, התלבטתי לי בין קרואסון ברי ולכריך מהבסטה ופשוט לקחתי את שניהם.
התיישבתי לי בשולחן חמוד וגבוה אל מול הרחוב השוקק מנותקת לי בשלווה שלי, אל מולי קפוצ'ינו בכוס וינטג' מעוטרת, לקחתי עיתון ופשוט שקעתי לתוך השלווה של המקום המקסים הזה.
בין לבין נגסתי לי ביסים גדולים מתוך קרואסון פריך, חמאתי גדוש בגבינת ברי רכה וריבת בצל שנתנה את המתיקות שנדרשה ומילאה אותי בפירורים טעימים שסירבתי לוותר עליהם. הזמנתי לי עוד קפוצ'ינו ושקעתי בכריך ה"בסטה" שגילה לי מחוזות טעם חדשים. הכריך היה בנוי מ- 4 סוגי גבינות שונות אחת ליד השניה ולא מעל עם מיני תוספות שמפתיעות את הפה בכל ביס.
הביס הראשון מוצא את הקראסט המעט קשה של הלחם שמתפצפץ בפה כמו שלחם טרי צריך, חודר בעדינות אל שכבת הגבינה ומגלה שם בלו דה באסק כבשים ריחני, הביס השני ממשיך לטעמה העדין של העיזים ההולנדית שמקבלת חיזוק מפתיע מריבת תות טריה וככה כל ביס מגלה לי שכבה שונה של טעמים. כריך גאוני.

המעדניה המתוקה הזו פשוט מנתקת מכל ההמולה. לפתוח שם את הבוקר כ"כ שונה מלשבת בעוד בית קפה ולאכול ארוחת בוקר. המקום אינטימי וגדוש במיני מטעמים. חוץ מכריכים מלחם טרי ואנטי פסטי מצויין הכל עם גבינות כמובן ניתן להתפנק על סלמון מעושן וקרם פרש פוקצ'ה עם שמן זית, מוצרלה באפלו, עגבניות, בזיליקום טרי,לחם שיפון 100% עם ציזיקי, מטיאס כבוש ובצל לבן מאפי עלים עם גבינת מסקרפונה כחולה ודובדבני אמרנה וקרם פרש וסלמון לחמניית חלב עם מיונז צרפתי מביצים טריות, ביצה קשה ואנשובי מושרה בכמהין ועוד מיני דברים שלא מוצאים בבית קפה רגיל. יש שם תשומת לב מתוקה ומקסימה של אנשים שמחפשים רק איכות. מכוסות הקפה ועד ההגשה המיוחדת. תענוג לראות מקום שלא מתפשר ועושה הכל כדי לא להיות מסחרי ושהכל שם אישי ועם המון אדיבות אירופאית.
אני בהחלט יכולה לראות את עצמי מתפנקת שם בערב או יושבת שם לקפה של בוקר.
אם אתם באיזור אל תפספסו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה