26 נובמבר 2014

טרנקווילה של שבת איטלקית

תמיד שאני רואה תוכניות בישול, לא משנה אם התחברתי אליהן או לא, אני חולמת לי בהקיץ לפחות לחודש איך אני מנהלת מטבח של מסעדת גורמה ביד רמה!. לבושה בגדי שף מצוחצחים, קוצצת בצל בידי האחת ובידי השניה מנופפת מחבת לוהטת על איזה סושף מבועת.. כן כן...

בכל מקרה, לירן גרודה שליהטט, בישל ועמל בעונה הראשונה של משחקי השף, ושבמציאות הוא עוד יותר מותק של בחור, פתח לאחרונה טרטורייה איטלקית, בייתית, אפופת ניחוחות של בצק, בנווה צדק, ומכיוון שפחמימות זה שמי הראשון, הייתי בין הראשונים להתייצב רעבה אל מול תנור הפיצה ולאכול.



 בתמונות: גרודה בוהה בחולמניות (צילם אנטולי מיכאלו)


בלי מולקולרי - תודה לאל!
למסעדה קוראים בקאפיקו- שזה בעצם שם של מנה סיצילאנית עשויה מסרדינים. המסעדה ממוקדמת על חורבות דיטושקה ברחוב שבזי בשכונת נווה צדק בתל אביב ובעצם מתאימה לכל מצב רוח. אפשר לאכול פה בקטנה ועד ארוחה רומנטית.האוכל איטלקי פשוט ונגיש פיצות, פסטות טריות, סלטים, בשר ודגים וכמובן קינוחים. שמעל הכל- מחירים ממש סבירים.
למרות שגרודה מתמחה במולקולרי- הוא פתח פה משהו על טהרת הבישול הפשוט כשחומרי הגלם הם מרכז הטעם. 

טוב עיזבו אתכם מחפירות – בואו נאכל:
סרדינים כבושים על לבנה עיזים, קפרזה מלאה בנתחים של מוצרלה בשרנית ופוקאצ'ה מדהימה. פשטות.

שישי בוקר בנווה צדק תל אביב. רוב האוכלוסיה היא לא תל אביבית והמקום החדש של ניר כבר מלא בסועדים. פתחנו בסרדינים כבושים על לבנה בייתית (48 שקל), קפרזה של עגבניות שרי, קרעים לבנים של מוצרלת באפלו, זיתי קלמטה, בזיליקום טרי שהדיף ניחוח מטורף ובלסמי מיושן (38) וכמובן פוקאצ'ה פריכה עטופה באהבה בשמן זית עם רסק של עגבניות טריות (18 שקל) פוקאצ'ה בשרנית כזו שלמרות שהיא עדיין הייתה לוהטת  אי אפשר להתאפק מלקרוע ממנה נתחים שורפים כאלו שמשאירים באצבעות טעמים של שמן זית ומליחות עדינה,  ולטבול אותם בהנאה צרופה היישר ברוטב מלא הטעמים של הסלט קפרזה . כן, הבוקר שלי התחיל כמו שכל בוקר צריך להתחיל. לכל זה צירפנו כוס יין לבן של ויתקין, כי איפשהו בעולם השעה חמש בערב.

ומכוון שאצלנו זה רק 10:30 בבוקר, יש מצב שהיין עלה לראש קצת יותר מהר, החיוך התפשט לקצת יותר גדול ואני די נראיתי מפחידה לעוברים והשבים התמימים של שכונת נווה צדק בבוקרו של שישי תמים.

הפיצה הכי מומלצת של המקום- בצלים מקורמלים ושאלוט קונפי ( (צילם אנטולי מיכאלו)
בשלב מסויים היינו צריכות פחמימות לספיגת האלכוהול וכשהשעון עוד לא מראה 12 אנחנו כבר שלחנו מזלגות ברעבתנות לצלחת מלאה בצ'אנקים שמנמנים של ניוקי מעולה בקרם של עגבניות, תרד טרי, עגבניות מהגריל ופרמז'ן (64) הניוקי היה מצויין, המרקם ככ נכון שפשוט מצאתי את עצמי טועמת כל ניוקי שלעצמו, מגלגלת על הלשון את המרקם הכיפי ואת ניחוח הגריל של העגבניות. בהחלט מנה טובה וחורפית. כמובן שלקחנו גם פיצה, ובמקרה הזה את המלצת המלצרית, פיצת צ'יפוטלה (48) עם בצלים מקורמלים, שאלוט קונפי, רוטב עגבניות ומוצרלה
אז ככה, לי בכללי קצת קשה עם מתיקות ופה היה לי מעט מתוק מידי ולא הייתי מתנגדת שיהיה משהו שישבור כמו גבינה חריפה יותר או מלוחה יותר, אני אודה ששותפתי לארוחה התענגה על כל ביס, אז זה בהחלט עניין של טעם. המנה היא מעט יותר גדולה מאישית ומושלמת לחלוקה. אבל הבצק פשוט מעולה, קריספי, לא דקיק מידי וסופג את כל התערובת בכבוד.
לעיקריות תוכלו לטעום קבב ים, עוף ממולא, אנטריקוט, פסטות טריות או פיצות. ממוצע המחירים שתקבלו ינוע מ- 42 לפיצה ועד 96 לאנטריקוט 250 גר'
שתבינו שעד שהגענו לקינוחים התברר שרובם חוסלו עקב הביקוש הרב! אז לא הספקתי להנות מקינוח השוקולד והבננות אבל כן פינקו אותי בפנקוטה של בזיליקום שהיייתה מאד רעננה.
2 אספרסו למען נוכל להתחיל את היום בכבוד והשבת הזו ואנחנו דידינו לכיוון עוד יום עבודה. מזל שמחר סופ"ש

שבזי 49,תל אביב 036021111

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה