09 יולי 2014

צ'יקטי בנג בנג

טאפאס לא רק לספרדים
ה"ציקטי" ביהודה הלוי 58

צ'יקטי בנג בנג
אוייש אני אוהבת את הקיץ. כן כן, אני בטוחה שאתם בוהים בי כרגע בתדהמה בעודכם מזילים טיפות זיעה מהבילות מעל הכתבה. אבל אני חולת קיץ. מתה על זה שאפשר ללבוש שמלה דקיקה ותו לא, אוהבת את שלל הגלידות שצצות בכל מקום, את הדרינקים הצבעוניים שמגישים לי, את השריצה בים בערב ובעיקר את האוכל, את היצירתיות שכל השפים נתקפים בה ואת הקלילות של המנות הקטנות שמאפשרת לי לחסל הרבה מהן בלי מצפון.

איטליה במנות קטנות
מבחינתי כשהתיישבתי על הבר ב"ציקטי" – טאפאס בר איטלקי חדש ביהודה הלוי ומאז''ה, הצלחתי לשלב את כל האהבות שלי בקיץ יחד. גם שמלה קלילה, גם שיגישו לי דרינקים וגם מלא מנות קטנות.
את קונספט המנות הקטנות ופתיחת השולחן רובנו מכירים מהערבים והיוונים שבעיני הם הכי טעימים והכי טריים שיש בעוד שדווקא הספרדים הם הכבדים יותר ושם תקבלו מנות שרובן מטוגנות ומוקרמות. מתברר שהאיטלקים עושים עבודה מצויינת בתחום הזה גם. תרבות צ'יקטי (מנות קטנות באיטלקית) באיטליה היא תרבות עשירה וטעימה במיוחד ובעיני הרבה יותר טרייה וצבעונית מהטאפאס בר הספרדי.

תאווה לאוכל
היכן ששכן הגאסטרו פאב קם לו בר איטלקי קליל ולא מחייב שכל מטרתו הוא שתחייכו ותהנו. המוסיקה משובחת, הברמנים חמודים מהרגיל , פלרטטניים במידה הנכונה ולא מפסיקים למזוג לך אלכוהול ולפנק, המטבח הפתוח מגלה טבחים סמוקי לחיים מהחום זורקים על הפלאנצ'ה מיני מטעמים שמפיצים ריח מטורף, ומספקים כל הערב מלא אוכל במנות קטנות: ארטישוקים צלויים, פלפלים אדומים שזורים בערימה לצד קרעי מוצרלה לבנה כשלג, דגים מטוגנים, פיסות פוקאצ'ה ספוגה בשמן זית, פיצות אדמדמות מנוקדות בגבינה מבעבעתןפפרוני עסיסי, כדורי אורז נימוחים עמוסים בגבינה משובחת שמחממים את הפה, אספרגוסים ירקרקים צלויים ונגיסים, סלייסים דקיקים של נקניקים איטלקיים שאפשר לחסל ככה סתם, ערימה מלאת ריחות של פטריות צלויות עטופות בנייר חום ספוג בטעמים, ערימה שמנונית וטעימה כל כך של אנשובי שנכבשו לאחרונה מעורבבים להם עם פיסות אדומות אש של פלפל ומלא שיני שום, פולנטה טרייה של תירס, קרמית וצהבהבה מכוסה בשבבי פרמז'ן טרי כאילו הייתה עוגת יומולדת ועוד ועוד ועוד ואני מוצאת עצמי מדברת ולועסת, מפטפטפת ונוגסת בתאווה בארטישוק צלוי שריחות שמן הזית אופפות אותו, צוחקת ללא הרף ולוגמת מכוס יין לבן כדי לפנות מקום לפיצה המבעבעת ששולחת אותי לזכרונות מלאי תשוקה באיטליה, שולחת יד ובוצעת, שולחת מזלג וטועמת 
ובמשך שלוש שעות רק נהנית .
אחחח הפיצה הפיצה.. אחח הפולנטה הפולנטה

וזו מהות הצ'יקטי בעיני, הנאה. שלוש שעות של ניתוק המוח מהיומיום ושקיעה טוטאלית בעצמי.
המקום כיפי, המחירים סבירים לחלוטין וההנאה מושלמת מדרינק ונישנוש ועד בילוי של כמה שעות.
חובה לבוא

יהודה הלוי 58 פינת רחוב מזא"ה, תל אביב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה