13 נובמבר 2013

ערק צהרים - יופי של הרגל


ביקור במזקקת ערק מצדה במעלות

מאת: אסנת גואטה, שיכורה, אי שם בצפון ישראל


ערק מצדה - כל החבר'ה

אני לא אוהבת בירה, התוודות לא מעניינת. אבל כלא אוהבת בירה,במדינה חמה כמו שלנו ,מגוון האלכוהול שהוא גם מרווה בקרירותו וגם שפוי במחיריו הוא מועט. קוקטיילים עולים מעל 40, אלכוהול רגיל עולה מעל 35 והפתרון היחיד הוא ערק שלמרות עליית המחירים עדיין לא עובר את ה30 שקלים ברוב המקומות.

אני מכורה לליקריץ וערקזו ההתוודות השניה שלי , שוב לא ממש מעניין אבל שתדעו.

ההזמנה לערק מצדה במעלות הביאה אותי לדילמה לא קלה. מצד אחד עד מעלות, ועוד בתשע בבוקר! (בדכ אני מתהפכת לצד שני בשעה הזו)
מצד שניערק
אז מצאתי את עצמי בעשר בבוקר, בשמש נעימה של צפון ארצינו אחרי 5 צ'ייסרים של ערק משובח על בטן עם 4 קרקרים דלוחים של אוסם. מחייכת חיוך של פינוקיו לפני שהוא גילה שהוא לא ילד אמיתי
בעיקרון ניתן לסיים את הכתבה כבר פה אבל תנו לי לפרגן.

בין מוסכים למיני חנויות ממוקם לו המפעל של ערק מצדה. וכשאני אומרת מפעל אני מתכוונת למחסן עם  ריח עדין של אניס באוויר,כמה כסאות לאורחים ו-4 קומקומי נחושת ענקיים מלאים בנוזל שקוף שכמובן שהייתי חייבת לטעום וכמעט שרפתי לעצמי את המעי (כוהל טהור).

אבל מפה מתחיל הקסם. הפשטות הזו נטולת ההתרברבות היא התמצית,בעיני, של ערק מצדה.


הכל התחיל כשהכירו האחים ודיע וגריס חדיד את שוקרי חייק. האחרוןחייל לשעבר בצבא דרום לבנון, היה מומחה בזיקוק הערק במולדתו ומשפחתו עסקה בזה שנים. הוא חלם על ערק משלו ולבסוף הצליח לשכנע את האחים חדיד וביחד הם פתחו את ערק מצדה. השם אמנם מעט עברי אבל השמות של סוגי הערק לקוחים מהסביבה בהם גדלו
אז אחרי שהצליחו לייצר מוצר ראשוני הם לקחו כמה בקבוקים ויצאו  לנסיונות טעימה אצל כל מיני שתיינים מוסמכים לטעום ולהביע את דעתם וככה שוב ושוב עד שהגיעו למוצר המוגמר. האניס עצמו מגיע מלבנון וריחו עדין ומעט חלביוהערק? אויי הערק...
אחרי 5 צ'ייסרים לא הרגשתי ולו טיפה של שכרות או אובר במשהו. המרקם חלק ונטול אותה עקיצה צורבת שכבר התרגלנו אליה באלכוהול המקומי. הריח חלבי ועדין והטעם מושלם
מה מחכה לכם?
ה"אלואדי" הפרימיום, באמת תענוג , עובר 3 זיקוקים עד להגעתו להיות מושלם. חלק, עוטף כמו שמיכה קלילה ביום קריר או כמו ערס גדול שמבטיח לך שהכל יהיה בסדר אחרי כמה כוסיות... תענוג.
ה"כפרון" על שם כפר סורי שבו יצרו ערק, עובר 2 זיקוקים, גם כן חלק אבל מעט פחות מהקודם , טעמו עדין ואניסי מודגש.
ה"גבלנה" (ההר) הוא הפשו עצמו לטעם הישראלי שאליו התרגלנו.

המחיר או משתווה לבקבוק ערק סטנדרטי או יותר זול ומבחינת הטעם והאיכות עולה פי אלף מונים. באחריות!.
 הפשטות, האיכות, ריח האניס באוויר והחיוך שקיים שם כל הזמן שווים כל נסיעה למעלות. לצערי אין אותם עדיין הרבה במרכז אלא בחינאווי אבל אם לא תסעו לחינאווי לכו ועשו טיול בצפון.
לסיום.. אני מעמיסה לסופשבוע
ערק מצדה, 9977934-arakmasada.com ,04
דרך אגבהערק כשר! אבל זה לא באמת משנה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה