30 יוני 2013

so ya want an ice cream?

הכול הוא מין אללה, הגלידה מין ג'לה 

ביקור בגלידריית ג'לה

                                          

אין גלידות לא טעימות, אומר לי גיא, השף של גלידת ג'לה שפתחה ממש עכשיו סניף ברמת גן, אחרי הצלחת הסניף שלה ברחובות
כשהוא אומר לי את זה אני באמת לא מצליח לחשוב על אחת. אבל יומיים מאוחר יותר אני טועם גלידת טחינה וגלידת חמאת בוטנים באחת מרשתות הגלידה המובילות בארץ והן היו כל כך לא טעימות שבא לי לו לסמס לו מיד "מצאתי!”. זה לא רק הטעם התפל של הגביע שנזרק לפח שמפריע לי,  הגלידה כבדה- שני לקים פנימה ואתה מזיע מעודף שומנים וסוכרים. מה נהיה? איפה כל הכיף?!!

גלידה למיעוטים קולינריים?
אז הנה היתרון הראשון של ג'לה- הגלידה קלילההחלבית שבה עשויה מחלב, 3% שומן, כולה 120 קלוריות לכדור. כבר טוב. אבל אני באתי לפה כדי לבדוק את ההיצע הטבעוני ותאמינו לי שאנחנו זקוקים לזה.
גלילת תמר. זה פחות או יותר הקינוח שטבעונים נאלצים לחיות איתו.זה לא חייב להיות תמר, אבל משהו עם פירות, לפעמים אפשר גם איזה בוטן. ובעוד אנחנו יכולים יותר ויותר לחוש שלמים עם עצמנו אל מול השיפודים והטוסטים של חברינו אוכלי הבשר, כשזה מגיע לקינוחים מתישהו מתחיל להימאס מטפיוקה או תמרים. באמת.
אפילו בגלידה- סורבה זה הרבה פחות מספק את הצורך במתוק. אנחנו טבעונים, אבל זה לא אומר שאנחנו לא שמנמנים.
זה מה שאמרו טבעונים ברחובות לגלי וגיא, הבעלים של ג'לה. אז הם הקשיבו והכינו גלידה מחלב סויה. אבל לא זו הבשורה, לפחות מבחינתי. הבשורה היא שגם הסורבה שלהם תענוג. הסיבה? גיא, הוא השף של הגלידות, שם קילו פרי בכל גלידה שהוא מכין. ואז , למרות שהבסיס הוא מים, הסורבה דומה יותר לקרם פרי עשיר, מאשר למים הממותקים שהורגלנו אליהם. קחו לק מהבננה תמר ונראה אם תדעו שאין בו טיפת מוצר חלבי.

מתי לאחרונה המצאתם טעם חדש?

אחד הדברים הכי מגניבים בעיני  זה שאפשר לבקש מגיא להכין גלידה בכל טעם שעולה לי בראש!! ובאותו מחיר כמו קילו גלידה רגילה.
אוהבים מלוח - רוצו על קרמל מלוח ובננות. אוהבים תאילנדי: איך אתם עם ליים, קוקוס ובזיליקום? בדיאטה - סבבה נוריד קלוריות.
  זה גאוני! פתאום אפשר להזמין דברים שרק דמיינת מה יהיה הטעם שלהם.
שימו לב שזה לוקח מינימום יומיים וזה בא במינימום קילו. אז תחשבו טוב ותזמינו א החברה או תביאו כף והרבה סבלנות.

סורבה מנדרינה נותן תחושה של חורף למרות ש-30 מעלות בחוץ. מה שכן, הסורבה בסופו של דבר גם מרגיש קצת כבד. מי שרגיל לסורבה המימי יותר, עלול להתגעגע לתחושת הקרטיב שמלווה לו. אבל מי שיצליח לצאת מגבולות המוכר, יגלה שקשה לחזור לגלידה ישנה ,כבדה או מימית, אחרי ג'לה.

לגבי גלידת הסויה- מצוינת. אין מה לומר, זו יוצאת ביקורת די שבלונית, אבל כשמשהו טוב, מה תעשה? תתעקש למצוא מה לא טוב, או תשבח? ואל מי אני מדבר בכלל עכשיו? הלו.. יש שם מישהו..

בקיצור, גלידת סויה בטעם וניל עם דובדבני אמרנה מצוינת, האגוזים היו קצת פחות לטעמי, בגלל הטעם לוואי האגוזי (יש, מצאתי משהו רע! אני מבקר אובייקטיבי!). יש גם גביעי גלידה ללא גלוטן לצליאקים. 

את כל הרכיבים גיא מביא מאיטליהמחית של שוקולד איטלקי יוצרת סורבה שוקולד מריר כמו מעדנים של פעם.פירות שיש בארץהוא מביא מפהאז המלון כן מפהאבל האשכולית אדומה לאלא שזה משנהבאמת שניהם מדויקיםמלאים ניחוחות.

אה, ועוד קטע משמעותי, לא משנה מה תיקחו סויה, סורבה, חלב, המחיר אותו מחיר- 14 שקלים לכדור. כמו כל מקום אחר. שקל פחות מהמקום הנורא עם הגלידה טחינה.והמקום גם כשר. גלי וגיא רוצים לנוח בשבת, אז יצא שהמקום כשר. עכשיו אפילו ג'ה מרוצה מג'לה.


הרואה 45 פינת בן גוריון 108 ר"ג, 0747042800


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה